Detaljer om originalservice

    Beställa en reparation

    Det allra bästa sättet att beställa reparation online är via ditt MyFestool-konto. Då får du tillgång till kostnadsfri transportservice, snabb reparationsservice och regelbundna statusmeddelanden om reparationen.

    Beställ reparation på MyFestool

    Undrar du hur vår reparation online fungerar? Titta på filmen!

    Självklart kan du också beställa reparation via vår kundservice eller via e-post: info-se@festool.com 

    Även din Festool-återförsäljare tar emot reparationsuppdrag. Men tänk då på att det kan ta längre tid totalt eftersom transporterna blir längre och kommunikationen går långsammare.

    Reparationsprocessen

    Så snart vi har fått in ditt verktyg kontrollerar vi om det rör sig om ett garantifall. Om verktyget är registrerat för all-inclusive-garantin1 och garantitiden inte har gått ut kan du utnyttja vår fria originalservice 2. Då betalar du inget alls för reparationen – vi står för alla kostnader, även för slitagedelar och transport. 

    Om garantitiden har gått ut får du ett kostnadsförslag från oss efter felanalysen om priset för reparationen överstiger 750 kr inkl. frakt för produktgrupperna borra & skruva samt slipmaskiner. För alla andra produktgrupper är gränsen 1250 kr inkl. frakt. Kostnadsförslaget ska accepteras innan vi påbörjar reparationen.

    Har du frågor om originalservice?

    Svar på de vanligaste frågorna hittar du i vår FAQ om all-inclusive-garanti eller originalservice.

    Till FAQ om Fri originalservice
    1. All-inclusive-garantin gäller för alla Festool-verktyg som registreras inom 30 dagar efter köpet. Festools garantivillkor gäller, se www.festool.se/service
    2. ”Fri originalservice” gäller även för batterier och laddare, men inte för övriga förbrukningsmaterial och tillbehör eller för skador som uppkommit på grund av att verktyget plockats isär, skador på grund av felaktig användning eller att originalreservdelar inte använts samt för skador på grund av onormalt kraftigt slitage.