FAQ om SERVICE all-inclusive

Frågor och svar

Läs våra vanliga frågor och svar eller kontakta vår kundservice på 040 - 670 10 30.
- Välj -

SERVICE all-inclusive

Vad är SERVICE all-inclusive?
För vårt trygghetspaket SERVICE all-inclusive har vi utvecklat tjänster som är anpassade för kraven i ditt arbete. För att du ska kunna utnyttja våra tjänster ”Reparationer 0 kr", "Stöldförsäkring 0 kr”, ”För att din Festool-maskin håller i många år” och ”100% nöjd eller pengarna tillbaka" måste du registrera ditt verktyg kostnadsfritt inom 30 dagar efter köpet.

Hur registrerar jag mitt verktyg för SERVICE all-inclusive?
Du kan enkelt registrera verktyget online inom 30 dagar efter köpet på www.festool.se/register eller låta din återförsäljare ta hand om registreringen.

Kostar SERVICE all-inclusive något? 
Nej, SERVICE all-inclusive ingår i priset för verktyget och är därför helt kostnadsfritt. Den enda förutsättningen är: Du måste registrera ditt verktyg för SERVICE all-inclusive inom 30 dagar efter köpet.

Får jag en bekräftelse på registreringen för SERVICE all-inclusive?
Ja, efter registreringen får du ett servicebevis av oss, antingen via e-post (om du själv har registrerat verktyget) eller via post (om din återförsäljare har registrerat det åt dig). Förvara detta bevis säkert så att du kan visa det vid service.

Gäller SERVICE all-inclusive för alla Festools produkter?
SERVICE all-inclusive gäller för alla Festools verktyg och ytterligare utvalda produkter. Du kan se om en produkt kan registreras för SERVICE all-inclusive på SERVICE all-inclusive-kortet som ligger i varje SYSTAINER eller kartong. Dessutom står det i funktionsbeskrivningen för våra produkter på hemsidan om en registrering är möjlig.

Reparationer 0 kr

Vilka delar och fel täcks av denna tjänst?
Material- och tillverkningsfel inklusive alla reserv- och slitagedelar (i synnerhet kolborstar, kullager, gummimanschetter, batterier, laddare, tätningsringar, fasta kablar och kontakter) samt arbetstiden som går åt. En översikt över alla reserv- och slitagedelar hittar du i vår reservdelskatalog. Alla delar som har ett ”Ja” i kolumnen ”Garanti” ersätts kostnadsfritt. 

Får jag ett kostnadsförslag vid reparation?
Tack vare SERVICE all-inclusive behövs inte längre några kostnadsförslag eller fakturor för reparationer inom de tre första åren. Den enda förutsättningen är: Du måste ha registrerat ditt verktyg för SERVICE all-inclusive inom 30 dagar efter köpet. När garantitiden har gått ut får du på begäran ett kostnadsförslag för varje reparation.

Finns det undantag där tjänsten inte gäller?
Ja, det gör det. Det handlar då om uppenbara undantagsfall där man till exempel förstör ett verktyg avsiktligt eller använder det för kontinuerligt, industriellt bruk. Du hittar alla undantag i villkoren för SERVICE all-inclusive.

Vilka anspråk har jag om jag inte har registrerat mitt verktyg för SERVICE all-inclusive?
Som yrkesmässig användare har du rätt till lagstadgad garanti i 12 månader, som privat användare 24 månader. Detta gäller för material- och tillverkningsfel som fanns redan när produkten levererades. Observera att slitagedelar inte täcks av den lagstadgade garantin. Därför ska du alltid registrera ditt verktyg för SERVICE all-inclusive. Registreringen är kostnadsfri!   

Stöldförsäkring 0 kr

Mitt verktyg har stulits på byggarbetsplatsen/ur bilen. Gäller stöldförsäkringen ändå?
Även om ett verktyg har stulits ur bilen eller på byggarbetsplatsen får du ett nytt inom 3 år efter köpet – mot 500 kr självrisk (exkl. moms).

Hur gör jag om mitt verktyg har blivit stulet?
Det är viktigt att du håller dig inom tidsfristerna. Du måste polisanmäla stölden omedelbart. Lämna sedan in polisanmälan tillsammans med ditt servicebevis till återförsäljaren inom 5 dagar. När vi har kontrollerat fallet skickar vi ett nytt verktyg till återförsäljaren så att du kan hämta det där mot 500 kr självrisk (exkl. moms).

Det har gått längre än 5 dagar. Gäller stöldförsäkringen ändå?
Tyvärr inte! Vi kan bara erbjuda denna tjänst om du håller våra tidsfrister.

Gäller SERVICE all-inclusive-tjänsterna fullt ut för mitt verktyg?
SERVICE all-inclusive överförs till ditt ersättningsverktyg under den återstående tiden. Om ditt verktyg stals efter till exempel 2 år betyder det att SERVICE all-inclusive gäller för ersättningsverktyget under det kvarvarande året. I detta fall överför vi registreringen åt dig och skickar ett nytt servicebevis. Eftersom man bara kan utnyttja stöldförsäkringen för ett verktyg en gång, gäller denna tjänst inte längre för ersättningsverktyget.   

100% nöjd eller pengarna tillbaka

Vad måste jag tänka på?
Den enda förutsättningen är att du har registrerat verktyget för SERVICE all-inclusive direkt efter köpet. Sedan kan du testa verktyget i lugn och ro och lämna tillbaka det till återförsäljaren inom 15 dagar efter köpet, om det inte skulle uppfylla dina förväntningar. Då får du naturligtvis pengarna tillbaka.

I villkoren för SERVICE all-inclusive står det att verktyget endast får vara ”lätt använt”. Vad betyder det?
Vi vill att du ska kunna testa våra verktyg under praktiska förhållanden. Därför får du testa våra verktyg ordentligt i ditt arbete för att snabbt kunna avgöra om de uppfyller dina förväntningar. Observera att det inte är tillåtet att testa dem under industriell, kontinuerlig användning.
Det är viktigt att du återlämnar verktyget i originalförpackningen med allt som medföljde.

För att din Festool-maskin håller i många år

Vad händer om en reservdel inte finns fast det inte har gått 10 år?
Vi garanterar att reservdelar finns i lager i minst 10 år efter att ett verktyg har slutat tillverkas. Om vi skulle misslyckas med att hålla detta löfte får du ett nytt elverktyg helt utan kostnad.

Finns det inga reservdelar när leveransgarantin på 10 år har gått ut?
För många verktyg har vi reservdelar i lager mycket längre än 10 år efter produktionsslutet.

Jag behöver en reservdel. Vad måste jag göra?
Du hittar lämpliga reservdelar till dina verktyg i vår reservdelskatalog. Där kan du söka efter reservdelar med hjälp av produkttypen och artikelnumret (art.nr) och beställa dem på telefon. Observera att våra verktyg uteslutande får repareras av auktoriserade verkstäder och att enbart originalreservdelar får användas. Endast då kan det garanteras att de fungerar perfekt och säkert efter reparationen.