All-inclusive-garanti

En del av Festool SERVICE.

All-inclusive-garanti.

För att utnyttja de omfattande servicetjänsterna i vår all-inclusive-garanti krävs det att du har registrerat ditt nya Festool-verktyg inom 30 dagar efter köpet, därefter kan du koncentrera dig på det viktiga: Ditt arbete.1

Registrera ditt verktyg nu
  • Fri originalservice

    Fri originalservice.

    Skulle din maskin behöva repareras gör vi det kostnadsfritt. Och inte nog med det. Vi inkluderar t.o.m. typiska slitagedelar som kullager och kol även batterier och laddare omfattas och är kostnadsfria de första tre åren..2 

    Fri Originalservice innefattar ej underhållsservice.

    Behöver du originalservice? 

    Beställ reparation online. Då går det snabbt och enkelt.

    Du kan också kontakta vår kundservice för assistans. 

  • Nöjd eller pengarna tillbaka.

    Är du inte helt övertygad kan du lämna tillbaka verktyget inom 15 dagar efter köp och registrering. Du ska vara 100 % nöjd med vår kvalitet, inte ett dugg mindre. Annars får du 100 % av pengarna tillbaka. Din åsikt är viktig för oss och vill att du ska vara helt belåten.

    Hur fungerar det?

    Genom att visa upp garanticertifikatet kan du därför lämna tillbaka varje registrerat verktyg till en Festool-återförsäljare inom 15 dagar efter det datum som står på originalkvittot. Verktyget får uppvisa lätta spår av användning, men det måste vara oskadat och lämnas in med hela leveransomfånget i originalförpackningen.

    I motiverade fall vid onormalt högt slitage kan Festool-återförsäljaren avvakta med utbetalningen tills vi har kontrollerat och godkänt fallet.

    Våra garantivillkor hittar du längst ner på denna sida.

    Nöjd eller pengarna tillbaka
  • Originalreservdelar

    Originalreservdelar.

    Ett Festool-verktyg håller i många år. Det kan du lita på och därför har vi våra originalreservdelar på lager i minst tio år efter tillverkningen av en maskin har upphört. Vi tror själva på det så pass mycket att vi vågar erbjuda dig en ny, likvärdig, maskin utan kostnad om en reservdel inte skulle finnas tillgänglig längre.

  • Ny maskin vid stöld

    Ditt verktyg är borta. Stulet. Det är verkligen irriterande, men det finns ingen anledning att jaga upp sig. Mot en låg självrisk ersätter vi nämligen omgående det stulna verktyget med ett nytt inom de första tre åren. Allt för att du ska kunna fortsätta jobba med ditt pålitliga Festool-verktyg så snart som möjligt igen.

    Hur fungerar det? 

    Efter en stöld får du ett nytt verktyg som ersättning för det stulna. Detta gäller en gång. Du behöver bara betala en självrisk på 500 kr exkl. moms. Inga andra kostnader tillkommer. Den här tjänsten gäller för alla Festool-verktyg som registreras för all-inclusive-garanti och är aktiv i tre år från det datum som står på fakturan. Utbytesmaskiner medger ingen ny garanti vid stöldförsäkring. 

    För att kunna göra anspråk på denna servicetjänst måste man omedelbart anmäla stölden hos polisen. Anmälan ska tillsammans med ditt garanticertifikat lämnas in till en Festool-återförsäljare inom fem dagar efter stölden. Denne överlämnar underlagen till oss för kontroll. 

    Efter kontrollen får du information om resultatet och kan efter vårt godkännande hämta det nya verktyget hos din Festool-återförsäljare mot ovannämnda självrisk.

    Läs våra garantivillkor nedan.

    Ersätts vid stöld
  1. All-inclusive-garantin gäller för alla Festool-verktyg som registreras inom 30 dagar efter köpet. Festools garantivillkor gäller, se www.festool.se/service
  2. ”Fri originalservice” gäller även för batterier och laddare, men inte för övriga förbrukningsmaterial och tillbehör eller för skador som uppkommit på grund av att verktyget plockats isär, skador på grund av felaktig användning eller att originalreservdelar inte använts samt för skador på grund av onormalt kraftigt slitage.