Lediga tjänster

Vill du bli en del av Festool-teamet?

Regionchef Södra Sverige, heltid

 
Festool fortsätter att växa, därför söker vi en ambitiös Regionchef med erfarenhet ifrån byggbranschen och försäljning mot liknande kundsegment. Dina primära uppgifter blir att utveckla försäljningen tillsammans med dina medarbetare. Du leder ett team med 4 säljare och ansvarar för utvecklingen av din personal och försäljningsresultat.
Du brinner för att jobba med försäljning och affärsutveckling. Du har ett stort intresse och kunskap ifrån byggbranschen. Du har förmodligen erfarenhet av liknande position och har god insikt i säljprocessen till återförsäljare samt slutkunder.  
 
Arbetsuppgifter:
Leda och utveckla medarbetare genom daglig coaching.
Etablera mål, aktiviteter, uppföljning av försäljningsarbetet. 
Aktivt arbeta med CRM system, försäljningsprocesser och Sales Excellence.
Deltaga i kundaktivteter, mässor mm. 
Utveckla försäljningen och samarbetet med Key Account.
Implementera koncept och processer initierade av HQ.
Genomföra utbildningar för återförsäljare samt slutkunder.
Du trivs med att arbeta självständigt och ta ansvar för din egen utveckling. Du är strukturerad och noggrann i ditt arbete och en god kommunikatör. Du har förståelse för din egen roll och arbetet med branschens starkaste varumärke. Du är målinriktad och fokuserad på att nå dina mål. 
 
Din profil:
Du är resultatorienterad och har god affärsförståelse för de mekanismer som påverkar försäljningen av Festools produkter.  Du har erfarenhet ifrån branschen och kunskap inom elektriska handverktyg, maskiner. Därutöver har du erfarenhet ifrån personalansvar, säljarbete, produkt- demonstrationer av liknande produkter och koncept. Du brinner för ditt arbete och att skapa nöjda kunder. Du har goda kunskaper i engelska och arbetar obehindrat i Microsoft Office. 
 
Vi erbjuder:
Festool är ett av marknadens starkaste varumärke med förstklassiga innovativa produkter av högsta kvalitet. Vi erbjuder möjlighet till personlig utveckling med en utmanande vardag i en konkurrensutsatt bransch. Vi erbjuder ett självständigt jobb med frihet  under ansvar, samt moderna hjälpmedel som gör din vardag effektiv. Vi dig alla möjligheter att vara dina kunders bästa partner. 
Du rapporterar till Sverige Chef och bor regionen. Du utgår ifrån hemmakontor med möjlighet till kontor i Malmö.
Du tillbringar 3-4 dagar per vecka i marknaden och en 1-2 dagar på hemmakontoret. Övernattningar förekommer. Vi tillhandahåller tjänstebil.
 
Har du frågor kring jobbet, är du välkommen att kontakta Sverige Chef Martin Andersson 070 845 59 27. 
 
Skicka din CV till e-mail: finance-se@festool.com, ansökningar behandlas löpande. Tjänsten tillsätts med start 1/1 2019.

 

Redovisningsekonom, Heltid

Tjänstebeskrivning
Har du några års erfarenhet av löpande redovisning? Har du stort intresse för Excel och analyser? Är du en initiativtagande och utvecklingsbenägen person som vill växa med ett företag som månar om sina anställda? Då är detta jobbet för dig!
 
Till vårt svensk-/danska kontor i Malmö söker vi nu en ny medarbetare till vår ekonomiavdelning. I tjänsten som redovisningsekonom kommer du huvudsakligen att arbeta mot dansk marknad och i nära samarbete med en kollega som ansvarar för den svenska marknaden. På en liten avdelning med stort ansvarsområde och två marknader är det dock viktigt att arbetsuppgifterna inte begränsas till endast en marknad.
 
I rollen som redovisningsekonom kommer stor tyngdpunkt ligga på den löpande redovisningen i vårt affärssystem SAP. Du kommer bland annat arbeta med följande arbetsuppgifter:
 
Löpande redovisning
Kund- och leverantörsreskontra
In-/utbetalningar
Lön och övrig personaladministration
Momsredovisning
Övrig administration, avstämningar och kontroll
 
I tjänsten kommer du på sikt även ta dig an olika arbetsuppgifter och projekt gällande avstämningar, analyser och uppföljningar med rapportering till ekonomichef. Vidare assisterar du även ekonomichefen vid månads- och årsrapportering samt är behjälplig vid årsbokslut och årsrevision. Tjänsten omfattar även ansvarsområden så som koordinator för hantering av persondata samt ansvarig för processbeskrivningar/rutinbeskrivningar.
 
Krav på person
För att lyckas i tjänsten söker vi dig som stämmer in på följande:
 
Har minst 3-års tidigare erfarenhet av löpande redovisning.
Med fördel har någon form av eftergymnasial ekonomisk utbildning alternativt tillgodogjort dig denna kompetens via yrkeserfarenhet.
Det är för tjänsten ett krav på att du har goda kunskaper i svenska och engelska, både skriftligt och muntligt. Vidare är det starkt meriterande om du även kan kommunicera på danska.
Vidare är det meriterande om du tidigare arbetat i SAP (redovisning) och agDA-lönesystem eller andra likvärdiga program.
God datoranvändare och praktisk erfarenhet i MS Office. Framförallt är det av vikt att du kan göra beräkningar i Excel och har ett stort intresse av att vidareutveckla dina kunskaper i detta program.
 

 

Serviceinriktad kundtjänstmedarbetare, heltid

 

Är du en serviceminded lagspelare? Har du tidigare erfarenhet från kundsupport eller innesälj? Vill du växa med ett företag som månar om sina anställda? Då är detta jobbet för dig. 

Vi söker nu en ny stjärna till vår danska och svenska kundsupport med fokus på den dansktalande sidan. Du kommer att ingå i ett team med sex medarbetare och en avdelningschef. Tjänsten passar dig som trivs i en mångsidig roll där arbetet kan pendla från daglig administration till att hantera uppgifter som dyker upp ad hoc. Telefon och mail är dina viktigaste verktyg i den här rollen. 

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer kretsa kring:
• Orderhantering
• Kundkontakt på telefon och mail
• Säljsupport
• Produktsupport
• Leveransbevakning
• Övrig kundsupport
• Administrativa uppgifter

Ansök här