Lediga tjänster


Regionchef Stockholm och Norra Sverige
Festool fortsätter att växa och därför söker vi en ambitiös Regionchef med erfarenhet ifrån byggbranschen och försäljning mot liknande kundsegment. Dina primära uppgifter blir att säkerställa en god försäljningsutveckling genom att leda och utveckla ett team bestående av fem säljare. 

Din profil:
Som person är du målinriktad, resultatorienterad och har god förståelse för de mekanismer som påverkar försäljningen av våra produkter. Du brinner för försäljning och affärsutveckling samt har god insikt i säljprocessen till återförsäljare och slutkunder. Vi ser också att du har erfarenhet av personalansvar. Du behärskar det engelska språket väl och arbetar obehindrat i Microsoft Office.

Du trivs med att arbeta självständigt och tar ansvar för din egen utveckling. Du är strukturerad och noggrann i ditt arbete samt är en god kommunikatör. Vi sätter stort värde på din förmåga att förstå och leva upp till vår vision och våra vägledande principer vilka sätter våra kunder, medarbetare och lönsamhet i fokus. 

Arbetsuppgifter:
Leda och utveckla medarbetare genom daglig coaching
Etablera mål, aktiviteter och uppföljning av försäljningsarbete
Aktivt arbeta med CRM system, försäljningsprocesser och Sales Excellence
Deltaga i kundaktiviteter, mässor m m
Utveckla försäljningen och samarbetet med Key Accounts
Implementera koncept och processer initierade av huvudkontoret
Genomföra utbildningar för återförsäljare samt slutkunder

Vi erbjuder:
Festool är ett av marknadens starkaste varumärke med förstklassiga innovativa produkter av högsta kvalitet. Vi erbjuder möjlighet till personlig utveckling med en utmanande vardag i en konkurrensutsatt bransch. Vi erbjuder ett självständigt jobb med frihet  under ansvar samt moderna hjälpmedel som gör din vardag effektiv. Vi ger dig alla möjligheter att vara dina kunders bästa partner.

Du rapporterar till försäljnings och marknadschef i Malmö. Du utgår ifrån hemmakontor.

Vi tror att du bor i regionen och tillbringar 3-4 dagar per vecka i fält och en 1-2 dagar på hemmakontoret. Ca 2-3 övernattningar varannan vecka. Vi tillhandahåller tjänstebil.

Har du frågor kring jobbet, är du välkommen att kontakta försäljningschef Martin Andersson 070 845 59 27.

Skicka din CV till e-mail finance-se@festool.com, ansökningar behandlas löpande men vi reserverar oss för något längre hantering under juli månad.

Serviceinriktad kundtjänstmedarbetare till Festool
Är du en serviceminded lagspelare? Har du tidigare erfarenhet från kundsupport eller innesälj? Vill du växa med ett företag som månar om sina anställda? Då är detta jobbet för dig.

Vi söker nu en ny stjärna till vår danska och svenska kundsupport med fokus på den dansktalande sidan. Du kommer att ingå i ett team med sju medarbetare och en avdelningschef. Tjänsten passar dig som trivs i en mångsidig roll där arbetet kan pendla från daglig administration till att hantera uppgifter som dyker upp ad hoc. Telefon och mail är dina viktigaste verktyg i den här rollen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer kretsa kring:
Orderhantering
Kundkontakt på telefon och mail
Säljsupport
Produktsupport
Leveransbevakning
Övrig kundsupport
Administrativa uppgifter

Krav på person
För att lyckas i rollen som kundtjänstmedarbetare ser vi gärna att du har erfarenhet av liknande uppgifter från tidigare arbetsplatser och för att nå störst framgång ser vi gärna att du har ett intresse för branschen.

Då du kommer att vara placerad på en dansk/svensk kundsupport är det ett krav att du behärskar det danska språket mycket väl i tal och skrift, alternativt är tvåspråkig. Då koncernspråket är engelska är det även viktig att du behärskar detta i tal och skrift. Vidare är du van användare av datorprogram som MS Office och det ses som väldigt meriterande om du har erfarenhet av SAP.

Som person är du serviceinriktad och har lätt för att förstå kunders behov och önskemål. Vidare ställer tjänsten krav på att du är stresstålig och duktig på att lösa olika sorters problem på ett effektivt sätt. Du ser även samarbete och laganda som något naturligt och har ett positivt förhållningssätt till de uppgifter du tar dig an. Vi erbjuder en anställning i ett företag som månar om sina anställda med generösa villkor.

Övrigt
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid, tillsvidareanställning med 6-månaders provanställning
Arbetstid: Kontorstid, flextid
Plats: Malmö- Fosie

I denna rekrytering samarbetar vi med PerformIQ. Eventuella frågor besvaras av Karolina Björkander Christensen, Rekryteringskonsult, på 073-353 75 39. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Din ansökan registrerar du enkelt genom att klicka dig vidare genom denna annons, fylla i dina kontaktuppgifter och bifoga dina egna dokument. Vänligen respektera att vi inte behandlar ansökningar via e-post. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!